Ventetider
Vi tilstræber, at ekspeditionerne foregår så hurtigt som muligt, uden at det går ud over rådgivningen.
Vi har som mål, at den gennemsnitlige ventetid ikke må overstige 5 minutter og at ingen må vente mere end 10 minutter.
Det måler vi hele tiden og normalt er vores gennemsnitslige ventetid omkring 1:00-1:45 fordelt over ugen. Vores system måler på, hvor længe der går fra du trækker et nummer, til det bliver trykket frem til ekspedition. Derfor er det vigtigt, at du altid trækker et nummer, uanset hvor få kunder der måtte vente i kø.
Vores ekspeditionspladser er fleksibelt bemandet og vi kan på skærme følge med i antal ventende kunder.
Som en del af vores kvalitetsarbejde evaluerer vi på ventetiden, og hvordan den eventuelt kan blive bedre.
Undgå tidsrum med længst ventetid
Tidspunktet omkring frokost samt lørdag mellem kl.11-13 er det tidsrum med den længste ventetid. Desuden kan der op til helligdage være ekstra travlt, og vi anbefaler, at du er i god tid med at købe din medicin.
Gode råd til, hvad du selv kan gøre for at nedsætte ventetiden på apoteket
Fortæl apotekspersonalet, hvis du har særlige ønsker om bestemte præparater f.eks. hvis du ønsker fra bestemte firmaer, original præparater eller bøtter/blister.
Bestil medicin i god tid hos lægen og vent ikke til sidste øjeblik med at afhente medicin på apoteket.
Se hvilke recepter du har på receptserveren hjemmefra. Brug nem-id på www.sundhed.dk eller download appen "Medicinkortet"
Send din bestilling til apoteket eller apoteksudsalget på mail til hilleroedkrone@apoteket.dk
Vi tjekker løbende vores mail og du får svar om afhentningstidspunktet mv.
Apoteket kan levere mere end 98% af de forespurgte lægemidler, men det sker. at en ønsket varer ikke er lagervare på apoteket. Vores grossist vil i langt de fleste tilfælde kunne levere varen næste dag. Oplever du gentagne gange, at en ønsket specifik vare ikke er på lager, så giv os besked, og vi vil forsøge at ændre på det.